Od poniedziałku 2 czerwca rozpocznie się kolejny etap budowy trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Oznacza to duże zmiany w kursowaniu tramwajów i organizacji ruchu, w tym zamknięcie fragmentu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz uruchomienie komunikacji zastępczej. Tramwaje nie dojadą też do pętli P+R na Al. Krakowskiej.
Tramwaj do Dworca Zachodniego ma usprawnić dojazd do jednej z najważniejszych stacji kolejowych w Warszawie. Nowa trasa o długości 1,6 km, w tym 500-metrowy tunel, zapewni bezpośredni dojazd do peronów. Podziemny przystanek końcowy będzie połączony z przebudowanym przejściem podziemnym windami i schodami ruchomymi, co ułatwi przesiadki.
Z powodu prac przy przebudowie ciepłociągu oraz budowie węzła rozjazdowego, od początku czerwca tymczasowo wstrzymany zostanie ruch tramwajowy do pętli P+R Al. Krakowska. Zamknięty zostanie również fragment ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Jak przekonuje Wiktor Urbanowicz, wstrzymany ruch tramwajów w tym miejscu ma potrwać nawet około 4,5 miesięcy
Zmiany w komunikacji miejskiej. Autobusy zmienią trasy
Jak informują Tramwaje Warszawskie, zawieszone zostanie kursowanie tramwajów linii 15 i 25, skrócone trasy 1 i 9 oraz uruchomione linie zastępcze – tramwajowa 75 oraz autobusowe Z9 i Z14. Ten etap prac wymaga także korekty tras linii autobusowych: 124, 136, 154, 172, 186, 191, 414, 703, 706, 707, 711, 715, 721, 728 i 733 oraz nocnych N01 i N43.


Na podziemnym przystanku przy Dw. Zachodnim zakończono już prace konstrukcyjne. Wykonawca zasypuje już strop tunelu po południowej stronie Alej Jerozolimskich i przygotowuje się do przełożenia ruchu między jezdniami – dzięki temu będą mogły ruszyć prace przy kolejnej części tunelu, po stronie Dw. Zachodniego.
Część większego planu
Tramwaj do Dworca Zachodniego to fragment większego projektu – tzw. tramwaju do Wilanowa. Docelowo nowa trasa połączy Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Inwestycja została podzielona na etapy – część z nich już funkcjonuje, inne są w realizacji lub przygotowaniu.
Mimo utrudnień, władze miasta podkreślają, że inwestycja znacząco poprawi jakość transportu publicznego w tej części Warszawy. Wydzielone torowiska i nowoczesna infrastruktura mają zagwarantować sprawny i szybki przejazd niezależnie od warunków na drogach.
Szacuje się, że z nowego połączenia tramwajowego skorzysta ponad milion pasażerów rocznie. Czas przejazdu z Dworca Zachodniego do Grójeckiej wyniesie zaledwie 5 minut, a do metra Politechnika – około 15 minut.





