Budowa trasy tramwajowej do dworca Warszawa Zachodnia nabiera tempa, a wraz z nią pojawiają się nowe plany i koncepcje. W ramach obecnego projektu inwestycyjnego przewidziano tunel tramwajowy pod częścią peronów oraz dojazd do przystanku przy samym dworcu od strony Alei Jerozolimskich. O szczegółach opowiada Witold Urbanowicz z Transportu Publicznego.
Po stronie tramwajów warszawskich i miasta pojawia się koncepcja, żeby już teraz, przed przedłużeniem tego tramwaju dalej przez Odolany do Kasprzaka, wykorzystać ten tunel, tak żeby ten tramwaj mógł dojeżdżać do Peronu IX – informuje Urbanowicz.
Prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski zaznacza, że zmiana planów wynika nie tylko z problemów finansowych spowodowanych pandemią COVID-19, ale również z potrzeb podróżujących: Szczególnie pasażerowie podróżujący na tych kursach bardziej podmiejskich, ten przystanek nr 9, ten peron nr 9 jest bardzo obciążony i bardzo wiele osób będzie chciało skorzystać z przesiadki, z pociągu w tramwaj albo odwrotnie, więc zrobimy wszystko, aby jeszcze w ramach tej inwestycji, jeszcze w latach dwudziestych ten przystanek nr 9 powstał.
Zgodnie z planem, przystanek przy peronie 9 ma być zrealizowany w ramach obecnej inwestycji, co znacząco ułatwi pasażerom podróżowanie i przesiadki między różnymi środkami transportu. Planowana wcześniej odnoga torów w kierunku Odolan to z kolei inwestycja przewidziana na następną dekadę.