Pełną parą idą przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. Produkcja ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące, jest w toku.
Mówi Radiu Kolor Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego ⬎
Pierścienie te, będące elementami zbrojenia, zostaną odpowiednio ze sobą zespawane i stworzą półokrągłą konstrukcję. To właśnie ta konstrukcja zostanie ułożona przez maszynę drążącą. Proces produkcji zbrojenia obejmuje kilka etapów. Najpierw łuki zbrojenia umieszczane są na wózku i trafiają pod urządzenie, które zalewa je betonem. Następnie element budowy poddawany jest zagęszczaniu, wygładzeniu i obróbce cieplnej. Gotowa forma musi jeszcze odleżeć, aby beton dojrzał.
Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego, informuje: Takie łuki będą tworzyły pierścienie, a ich będzie blisko 3800.
Wiercenie w ziemi ruszy jeszcze w te wakacje. Budowany obecnie odcinek drugiej linii metra obejmuje trzy stacje, a prace mają potrwać do października przyszłego roku.
Nowe stacje na Bemowie
Przygotowania do budowy tuneli na Bemowie obejmują skomplikowane procesy technologiczne, które mają zapewnić bezpieczeństwo i trwałość konstrukcji. Produkcja i montaż pierścieni obudowy tunelu to kluczowe etapy w budowie podziemnych tras.
Prace nad nowymi stacjami są realizowane zgodnie z harmonogramem. Mieszkańcy Bemowa mogą liczyć na nowe połączenia komunikacyjne już wkrótce, co znacząco poprawi dostępność tej części miasta. Rozbudowa linii metra M2 to jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych Warszawy, mający na celu usprawnienie transportu publicznego i zmniejszenie korków na ulicach.
Anna Bartoń podkreśla: Budowa tuneli to proces wymagający precyzji i zaawansowanej technologii. Cieszymy się, że możemy realizować ten projekt dla mieszkańców stolicy.