Jeszcze w tym miesiącu Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta może podpisać umowę na budowę tunelu pod torami w Rembertowie. Gdy tak się stanie, do końca wakacji mają rozpocząć się prace budowlane.
W ramach prac zbudowany zostanie tunel, zniknie przejazd naziemny przez tory, ale też zmieni się układ drogowy w rejonie stacji Warszawa Rembertów. Wyjazd z tunelu znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera” powstanie rondo.
Ale to nie jedyna rzecz, która będzie realizowana w ramach tej inwestycji. Pracę obejmuje również nową infrastrukturę drogową w okolicy. Powstanie nowy odcinek ul. Bellony – od skrzyżowania z ul. Pociskową do zamykanego przejazdu kolejowego.
Ulice Bellony i Marsa, między Pociskową a projektowanym rondem, staną się jednokierunkowe, z dopuszczonym ruchem rowerowym. Ulica Pociskowa zostanie połączona z ul. Ilskiego i przebudowana na dwukierunkową, z chodnikami po obu stronach, co ułatwi dojazd do okolicznych posesji i centrum handlowego.
W Wesołej też budują tunel
Taki sam tunel powstaje również w Wesołej. Prace rozpoczną się od budowy tymczasowego przejazdu kolejowego w ul. Żółkiewskiego. W najbliższych miesiącach powstanie także przejście dla pieszych przez linię kolejową po wschodniej stronie przystanku kolejowego Warszawa Wesoła i tymczasowy peron przy torze w stronę Rembertowa.
– Współpraca z kolejarzami idzie nam znakomicie, czego dowodem są trzy inwestycje, które prowadzimy wspólnie – przekonuje Ewelina Degowska, dyrektorka Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Dokumenty są już na finiszu
Dokumenty przechodzą ostatnią kontrolę u prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wykonawcy inwestycji spodziewają się pozytywnej decyzji i rozpoczęcia prac do końca wakacji, dodaje Degowska.
Prace w ciągu ulicy Marsa i generała Chruściela powinny się zakończyć w 2027 roku.

fot. SZRM Warszawa