Utrudnienia na Warszawie Centralnej między 8 a 16 listopada. Kolejarze będą modernizować układ torowy na stacji. Dodatkowo przeprowadzone będzie czyszczenie całego dworca. Pociągi będą się zatrzymywać na innych stacjach, ale sklepy czy restauracje pozostaną otwarte.
Ostatni pociąg przed zamknięciem odjedzie z Dworca Centralnego w sobotę, 8 listopada przed godziną 12. W samo południe dworzec zostanie zamknięty, a przerwa w jego funkcjonowaniu trwać będzie do godziny 4:00 w niedzielę, 16 listopada.
Inne stacje końcowe
W tym czasie, każdego dnia, około 400 pociągów będzie dojeżdżać i przejeżdżać przez inne warszawskie dworce: Gdański, Zachodni, Wschodni i Główny. Część składów będzie przekierowana na podmiejską linię średnicową i dodatkowo zatrzymają się na przystanku Warszawa Śródmieście.
Pociągi jadące z kierunku zachodniego zakończą bieg na Dworcu Zachodnim. Te ze wschodu skończą jazdę na Dworcu Wschodnim – mówi Krzysztof Grunke, dyrektor Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP Polskich Linii Kolejowych.
PLK: tymczasowe zmiany
Jak możemy przeczytać w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych, na 8 dni wprowadzone zostały tymczasowe zmiany w trasach wielu pociągów:
- Wybrane składy zostaną skierowane przez Warszawę Gdańską oraz Warszawę Śródmieście, m.in. Intercity z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni, Olsztyna.
- Pociągi jadące z kierunku zachodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Główna, m.in. pociągi Polregio, ŁKA, SKM (S3) z i do Warszawy Lotniska Chopina, Żyrardowa i Skierniewic oraz Płocka.
- Pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia, m.in. z i do Terespola, Gdyni (rozpoczynające i kończące bieg w Warszawie), Koleje Mazowieckie z i do Modlina, Szybka Kolej Miejska z i do Legionowa (S3) oraz Koleje Mazowieckie z i do Siedlec i Łukowa.
Zmiany w układzie torowym
Kolejarze będą budować tak zwany trapez rozjazdowy. To relatywnie niewielka inwestycja. Chodzi o dwie pary rozjazdów, których instalacja będzie kosztować nieco ponad 6 milionów złotych, a wykona ją spółka Kombud.
Efekty będą jednak spore. Od 14 grudnia, czyli od dnia wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, znacznie zwiększy się przepustowość Warszawy Centralnej. W tej chwili pociągi mogą przejeżdżać przez dworzec co około 5 minut. Od grudnia, po uruchomieniu rozjazdów, będą to robić co 4 minuty.
To znaczy, że w ciągu jednej godziny Dworzec Centralny będzie obsługiwać do 32 składów – o czym mówi Krzysztof Grunke z PKP PLK.
Jak informują kolejarze, mimo że pociągi nie będą zatrzymywać się na Dworcu Centralnym, kawiarnie, piekarnie, restauracje czy punkty usługowe będą czynne między 8 a 16 listopada. Ich klienci powinni jednak mieć świadomość, że na terenie dworca będą prowadzone niewielkie prace remontowe oraz czyszczenie hali.


