Zanim nowymi odcinkami linii M2 przejadą pociągi, konieczne jest wykonanie pomiarów, czy wszystkie elementy infrastruktury i wyposażenia zostały należycie wykonane. W tym celu przez tory testowe przejadą pojazdy, które są na wyposażeniu Działu Torowego i wchodzącej w jego strukturę Sekcji Diagnostyki Metra Warszawskiego.
Specjalny pojazd
Skrajnik mechaniczny jest wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. Wszystko po to, żeby mógł imitować swoimi gabarytami określoną przepisami skrajnię, czyli obszar, wewnątrz którego nie mogą się znaleźć żadne przeszkody. Po kilkurazowym przejeździe przez tę trasę na torach pojawią się pojazdy wyposażone w specjalne kamery i lasery. Lasery zostaną wykorzystane do odczytu geometrii torów i rozjazdów. Z kolei system kamer pozwoli na rejestrację obrazu nawierzchni torowej i tunelu.
Nowe stacje metra mają być gotowe w wakacje. Prace zarówno na Bemowie, jak i Bródnie planowo skończą się w lipcu. Dłuższą trasą metro pojedzie już pod koniec wakacji.
BD