Więcej pasażerów, szybsze połączenia oraz wielkanocne zmiany w PKP Intercity

fot. PKP Intercity

W pierwszym kwartale tego roku pociągami PKP Intercity podróżowało 18,4 mln pasażerów. Średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych korzystało 204 tys. osób. Spółka planuje także zmiany na Wielkanoc.

Rośnie liczba pasażerów decydujących się na podróże PKP Intercity. Spółka 18,4 mln pasażerów w okresie od stycznia do marca tego roku, czyli o 10% więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej i o 34% więcej niż dwa lata temu, o czym opowiedział rzecznik PKP Intercity, Maciej Dutkiewicz.

W styczniu na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 5,9 mln osób, w lutym – 6 mln, a w marcu – 6,5 mln. Średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 204 tys. podróżnych. Rekordowy był 21 marca — wówczas przewoźnik przewiózł 263 tys. pasażerów.

Podróżni najczęściej wybierali trasy z Trójmiasta, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy.

PKP przyspiesza

PKP Intercity dąży do tego, aby w 2030 roku cały tabor przewoźnika był nowy i zmodernizowany. Od stycznia do marca tego roku odebranych zostało 9 lokomotyw Griffin poruszających się z prędkością 160 km/h. Skorygowano także czas przejazdu na trasach z Warszawy do Zakopanego.

Jednak rekordowo przyspieszone połączenie prowadzi w zdecydowanie innym kierunku. O szczegółach mówi Maciej Dutkiewicz.

Żeby przyspieszyć i poprawić komfort podróży pasażerów w tym roku planowany jest zakup kolejnych 26 zespołów trakcyjnych, niektóre pojadą z prędkością nawet 250 km/h.

Padnie kolejny rekord na święta

W związku z wyjazdami Polaków na święta PKP Intercity przygotowuje dodatkowe wagony i połączenia. W dniach „okołowielkanocnych” przewoźnik podstawi 40 dodatkowych pociągów. 38 pociągów pojedzie wydłużoną trasą m.in. z Warszawy do Gdańska czy do Zakopanego. Z kolei pociąg z Warszawy do Olsztyna (IC SKARBEK) dostanie więcej wagonów, w ten sposób przewiezie kilkaset więcej pasażerów.

PKP Intercity ma również przygotowaną pulę dodatkowych wagonów, która będzie podłączana, gdy zajdzie taka potrzeba.

Co ważne, PKP uruchamia także tzw. pociągi BIS.  Przykładem jest TLK Hetman- ze stacji Kraków Główny do Zamościa wspomniany pociąg odjedzie zgodnie z rozkładem, a kilka minut po nim tą samą trasą wyruszy Hetman BIS.

Automaty vendingowe

PKP Intercity i oferta jedzeniowa to już nie tylko restauracja Wars. W tym oku wśród inwestycji spółki przewidziano zakup i instalację kolejnych tzw. automatów vendingowych, tłumaczył rzecznik przewoźnika.

Automaty pojawią się w wagonach combo, wykorzystywanych głównie w drugiej klasie i będą udogodnieniem dla pasażerów pociągów, w których z powodów technicznych nie może być wagonów restauracyjnych.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.