Wielbłądy wynoszą się z pociągów a słonie ze składów porcelany. Sukces akcji SKM

fot. pexels

Nie bądź wielbłąd — zdejmij plecak. Taką akcję w listopadzie ubiegłego roku przeprowadziła Szybka Kolej Miejska. Miała zwrócić uwagę na problem, jakim jest niezdejmowanie plecaków w tramwajach, pociągach i autobusach, przez co brakuje miejsca w tych pojazdach dla wszystkich pasażerów. 

Plecaki są od tego, by mieć je na plecach. Ale nie wszędzie. Powinniśmy je zdjąć w tramwaju autobusie czy pociągu, jednak nie wszyscy o tym pamiętają. Zauważyła to Szybka Kolej Miejska i postanowiła to zmienić akcją nie bądź wielbłąd — zdejmij plecak.

– mówiła Kamila Duch, rzeczniczka spółki.

Akcja przyjęła się bardzo dobrze, a filmik z wielbłądem stał się viralem. Stoi za nim dział komunikacji SKM, który wszystko zorganizował własnymi siłami, dodaje Kamila Duch.

Przekaz filmiku jest bardzo prosty: podróżując komunikacją zbiorową, nie można myśleć tylko o sobie. Efekty widać w pociągach spółki, ale w tramwajach sytuacja nie uległa poprawie, przyznaje rzeczniczka.

Czy pasażerom podobała się ta akcja? Mówił o tym Piotr Osada z działu komunikacji SKM.

Po sukcesie wielbłądziej akcji SKM chce iść za ciosem. W planach są już kolejne kampanie zwracające uwagę na głośne rozmowy przez telefon i tarasowanie drzwi.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.