Nie bądź wielbłąd — zdejmij plecak. Taką akcję w listopadzie ubiegłego roku przeprowadziła Szybka Kolej Miejska. Miała zwrócić uwagę na problem, jakim jest niezdejmowanie plecaków w tramwajach, pociągach i autobusach, przez co brakuje miejsca w tych pojazdach dla wszystkich pasażerów.
Plecaki są od tego, by mieć je na plecach. Ale nie wszędzie. Powinniśmy je zdjąć w tramwaju autobusie czy pociągu, jednak nie wszyscy o tym pamiętają. Zauważyła to Szybka Kolej Miejska i postanowiła to zmienić akcją nie bądź wielbłąd — zdejmij plecak.
– mówiła Kamila Duch, rzeczniczka spółki.
Akcja przyjęła się bardzo dobrze, a filmik z wielbłądem stał się viralem. Stoi za nim dział komunikacji SKM, który wszystko zorganizował własnymi siłami, dodaje Kamila Duch.
Przekaz filmiku jest bardzo prosty: podróżując komunikacją zbiorową, nie można myśleć tylko o sobie. Efekty widać w pociągach spółki, ale w tramwajach sytuacja nie uległa poprawie, przyznaje rzeczniczka.
Czy pasażerom podobała się ta akcja? Mówił o tym Piotr Osada z działu komunikacji SKM.
Po sukcesie wielbłądziej akcji SKM chce iść za ciosem. W planach są już kolejne kampanie zwracające uwagę na głośne rozmowy przez telefon i tarasowanie drzwi.