Remont wiaduktu na Marywilskiej rozpoczął się we wrześniu 2022 roku, konstrukcja miała zostać rozebrana, a później odbudowana. Wykonawca zakładał, że podczas remontu ruch będzie utrzymany na połowie obiektu, jednak 22 października w trakcie rozbiórki doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory. Decyzją Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wiadukt zamknięto i rozpoczęło się wyburzanie wschodniej części konstrukcji. Zakończyło się ono w grudniu i od tego momentu rozpoczęła się odbudowa wiaduktu.
Gdy byłem w grudniu na Marywilskiej, budowa nowego wiaduktu dopiero się zaczynała. Dziś jest niemal gotowy. To ważna wiadomość dla mieszkańców Białołęki. Dziś wiaduktem przejechali pierwsi kierowcy, na razie w ruchu wahadłowym. Pełen ruch powinien tu wrócić w wakacje – mówi prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
Wykonawca większość prac musiał wykonać w ziemie, co było dużym wyzwanie, gdyż niskie temperatury zmniejszały tempo wielkoformatowych prac betoniarskich, czyli konstruowania ścian murów oporowych czy ustroju nośnego wiaduktu. Prace utrudniał padający i roztapiający się śnieg. Woda zamarzała w wykopach, przez co nie można było zasypywać fundamentów i rozpocząć budowy nasypu drogowego. Gdy pogoda się poprawiła, rozpoczęło się osuszanie wykopów i oczyszczanie zbrojenia. Następnie przyszedł czas na betonowanie płyty głównej. W trakcie zastygania betonu, prowadzone były prace ziemne, aby jak najszybciej puścić ruch po obiekcie. Konstrukcja ostatecznie powstała w marcu. Teraz jest on gotowy do przyjęcia ruchu.
Dziś zachodnia część odbudowanego wiaduktu została oddana do użytku. Mogą już po niej jeździć kierowcy. Na razie na nowym obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Nie ma ograniczeń tonażowych, co jest pozytywną zmianą, w stosunku do stanu przed rozpoczęcia prac. Wcześniej, ze względu na zły stan techniczny przeprawy, na wiadukt nie mogły wjechać ciężkie pojazdy. Piesi i rowerzyści nadal będą korzystać z funkcjonującego chodnika tymczasowego. Taka organizacja ruchu potrwa do czerwca bieżącego roku. Wówczas zostanie odbudowana także druga część wiaduktu.
Na stałe trasy wrócą autobusy linii 176 i N64, przebiegające na wprost ulicą Marywilską do Czołowej. Tym samym zlikwidowana zostanie zastępcza linia Z76 oraz kursy nocne linii 133.