Za 2 lata wiadukt mostu Poniatowskiego ma być odnowiony. 1. wiadukt Trasy Łazienkowskiej na ukończeniu

fot. ZDM

ZDM rozstrzygnął przetarg na wykonanie prac remontowych na wiadukcie mostu Poniatowskiego. W pierwszym postępowaniu propozycje wahały się od 89,2 do 95,9 mln złotych brutto. Te kwoty były jednak zbyt wysokie, więc przetarg został otwarty ponownie. Tym razem zgłosiły się firny: Intop Warszawa (79 mln 517 tys. 894 zł brutto), Primost Południe (85 mln 997 tys. 161 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (77 mln 822 tys. 76 zł brutto).

Ostatecznie ZDM wybrał ofertę Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego „Mosty”. Wkrótce ma zostać podpisana umowa. Remont ma zostać wykonany zgodnie z zaleceniami Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a most będzie służyć warszawiakom przez kolejne kilkadziesiąt lat. 

Planowany remont ma objąć niemal cały wiadukt mostu, czyli odcinek od przystanku kolejowego Warszawa Powiśle aż do ul. Wioślarskiej. Renowacje ma przejść cała konstrukcja, która opiera się na 87 filarach i przyczółkach. W jej ramach odnowione mają zostać betonowe i kamienne elementy praz mury oporowe. Odtworzone ma być też zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów. Remont nie będzie wiązał się z utrudnieniami dla kierowców. 

Przewidzieliśmy również remont przejścia podziemnego pod Al. Jerozolimskimi po zachodniej stronie mostu, które m.in. łączy dwa przystanki tramwajowe. Przejście powstało w latach 1986-1989 i od momentu oddania do użytku przechodziło tylko drobne prace konserwatorskie. Teraz zostanie poddane pierwszej tak dużej odnowie. Dzięki niej stanie się nie tylko bezpieczniejsze pod względem stanu technicznego, ale także zyska na estetyce. Pieszym przyjemniej będzie się przemieszczać z jednej strony Alej na drugą i na przystanki — poinformował ZDM.

Gotowe podpory i płyta nowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli

Postępują również prace na budowie pierwszego z nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Parku Agrykola. Są one już na ukończeniu, stanęły już 22 podpory oraz płyta, na której po wykonaniu izolacji ułożona zostanie nawierzchnia jezdni. Ruch ma zostać dopuszczony tam w styczniu przyszłego roku. Wówczas będzie miała miejsce także rozbiórka wiaduktu południowego. 

Na powstającym wiadukcie trwa montaż dylatacji, krawężników i budowa kap chodnikowych, czyli miejsc, w których pojawią się ciągi pieszo-rowerowe, bariery energochłonne i balustrady. Długość każdego z przebudowywanych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej wynosi blisko 400 m. Nowe wiadukty będą trwalsze i zostaną wyposażone w obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi oraz nowoczesne oświetlenie. Inwestycja potrwa do marca 2024 r. Realizuje ją Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta — informuje miasto. 

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.