Za kilka lat Koleje Mazowieckie mogą dojechać do Tarczyna i Mszczonowa

foto: Autorstwa MOs810 - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=123305905

PKP Polskie Linie Kolejowe są gotowe do modernizacji linii kolejowej numer 12 ze Skierniewic do Łukowa. Przy tej okazji wyremontowane zostaną przystanki, które od wielu lat były nieużywane i na których ruch pasażerski dawno wymarł. Jak ustaliliśmy, Koleje Mazowieckie przymierzają się do uruchomienia tam pociągów.

Modernizacja LK12 sprawi, że po ponad 20 latach wieku pasażerowie wrócą na stację w Mszczonowie. Ostatni pociąg z podróżnymi odjechał stamtąd w 2008 roku. To był chwilowy powrót ruchu pasażerskiego, bo wcześniej pociągi osobowe na długi czas zostały zawieszone w roku 2001.

W rozkładzie jazdy z tamtego roku stacje w Tarczynie i Mszczonowie obsługiwały zaledwie dwa pociągi na dobę

W tej chwili – podobnie jak przystanek w Tarczynie – ten odcinek kolejowej dwunastki służy tylko i wyłącznie przewozowi towarów.

Remont wart prawie 1,5 miliarda złotych

Jak powiedział Radiu Kolor Karol Jakubowski, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, spółka będzie modernizować całą trasę między Skierniewicami a Łukowem. To ważny szlak – jest to towarowa kolejowa obwodnica Warszawy.

Przebudowa została podzielona na trzy etapy: Skierniewice-Mszczonów, Mszczonów-Tarczyn i Tarczyn-Czachówek.

Po modernizacji pociągi towarowe i – co najważniejsze – pasażerskie pojadą z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Modernizacja obejmie nie tylko infrastrukturę torową, ale też stacje i przystanki na trasie. Nowe oblicze zyskają obiekty w Tarczynie, Mszczonowie, Prażmowie i Górze Kalwarii, ale też mniejsze przystanki w Jeżewicach i Gąskach.

Pojadą Koleje Mazowieckie

Karol Jakubowski powiedział nam, że Koleje Mazowieckie zadeklarowały chęć poprowadzenia siedmiu par pociągów ze Skierniewic przez Mszczonów i Tarczyn do Warszawy.

Rzecznik PKP PLK zdradził też, że według wstępnych planów między Skierniewicami a Prażmowem pociągi miałyby się zatrzymywać na każdej stacji, a na dalszym odcinku miałyby kursować jako przyspieszone.

Zapytaliśmy też PKP Intercity, czy planują uruchomienie swoich pociągów na linii kolejowej nr 12. Rzecznik przewoźnika, Maciej Dutkiewicz poinformował nas, że PKP Intercity nie myśli o ruchu pasażerskim na tym szlaku i że „obsługa tego odcinka nie jest uwzględniona w Planie Transportowym”.

Modernizacja szlaku powinna się zakończyć w 2029 roku.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.