Przewodniczący klubu PiS, Dariusz Figura, wystąpił z wnioskiem o przerwę w obradach, by umożliwić wejście protestującym. Figura podkreślił potrzebę wysłuchania mieszkańców, którzy wyrażają sprzeciw wobec SCT, jednak jego wniosek został odrzucony w głosowaniu.
Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski, podczas przedstawiania projektu, napotkał na głośny opór ze strony protestujących. Krzyki i gwizdki były na tyle intensywne, że przewodnicząca Rady Warszawy, Ewa Malinowska-Grupińska, zarządziła kilkuminutową przerwę. Protestujący wykrzykiwali hasła takie jak „nie dla SCT” i „precz z komuną Trzaskowskiego”.
We wczorajszym programie telewizyjnym „Fakty po Faktach”, Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, omówił plany dotyczące SCT, podkreślając, że strefa miałaby na celu ograniczenie ruchu najbardziej zanieczyszczających pojazdów w centrum miasta.
Zaplanowane wprowadzenie SCT w lipcu 2024 roku ma objąć trzy dzielnice w całości i częściowo kolejne cztery. Projekt przewiduje ułatwienia dla mieszkańców objętych strefą oraz seniorów posiadających starsze samochody. Zasady SCT mają zacząć obowiązywać od stycznia 2028 roku, ograniczając ruch pojazdów diesla starszych niż 13 lat i benzynowych starszych niż 22 lata. Seniorzy spełniający określone warunki będą zwolnieni z tych zasad.
Debata nad SCT w Warszawie kontynuuje się, wskazując na głębokie podziały w opinii publicznej oraz wśród radnych miasta. Rozwiązania dotyczące zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza pozostają kluczowym tematem dyskusji.