Blisko połowa piwa sprzedawanego przez Grupę Żywiec zapakowana jest w butelki zwrotne, najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie. Ich używanie ogranicza ilość śmieci, a emisje CO2 w przypadku butelki zwrotnej są porównywalne do emisji generowanych podczas ładowania 4 smartfonów, podczas gdy w przypadku butelki bezzwrotnej – 37 smartfonów. Niestety, każdego roku nawet blisko 100 mln butelek zwrotnych nie trafia z powrotem do browarów Grupy Żywiec, lądując w śmietnikach.
Czujemy się odpowiedzialni za wpływ naszych opakowań na środowisko, dlatego skutecznie usuwamy bariery, które powstrzymują konsumentów przed oddawaniem butelek zwrotnych. Skupiliśmy się na tym, żeby umożliwić oddawanie butelki zwrotnej tam, gdzie konsumenci się z nią spotykają, czyli w sklepach, w których kupują piwo – mówi Marcin Celejowski, dyrektor sprzedaży Grupy Żywiec.
Bez paragonu
W ramach kampanii konsumenci nie potrzebują paragonu, by móc oddać butelki zwrotne marek Grupy Żywiec w wybranych punktach sprzedaży, których mapa dostępna jest na stronie zwrocbutelke.pl. Za każdą butelkę zwrotną producenta oddawaną do sklepu bez paragonu konsumenci mogą otrzymać 0,35 zł, nawet jeśli kupili butelki w innym sklepie.
Dziś butelki zwrotne bez paragonu można oddać w niemal 4 000 tysiącach sklepów oznaczonych logotypem kampanii „Daj butelce drugie życie”, jednak każdego dnia do kampanii dołączają nowe punkty sprzedaży.
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec największą barierą konsumentów przy oddawaniu butelek jest paragon. Tymczasem, butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo. Może być użyta nawet do 25 razy, a czas jej życia trwa nawet do 5 lat.
Chcemy angażować i zachęcać naszych konsumentów do bycia bardziej eko, między innymi poprzez kampanię „Daj butelce drugie życie”. W pierwszym etapie przeprowadziliśmy akcję pilotażową na terenie Województwa Śląskiego. Dzięki niej udało nam się zwiększyć liczbę zwróconych butelek o 20%, dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć działania na cały kraj – dodaje Magdalena Brzezińska, kierownik działu korporacyjnego Grupy Żywiec.
Więcej informacji, w tym o tym jak sklepy mogą dołączać do akcji, listę sklepów, które biorą udział w kampanii znajdują się na stronie zwrocbutelke.pl.