Zmiany w rozkładach jazdy po otwarciu nowych stacji metra na Targówku. Co czeka pasażerów?

fot. Ewelina Lach

W związku ze zbliżającym się otwarciem nowych stacji M2 na Targówku miasto przygotowuje się do korekt tras komunikacji naziemnej. Składy metra będą mogły przewieźć nawet 30 tysięcy pasażerów, czyli 2 razy więcej niż kursujące na tej trasie tramwaje i autobusy. Podróż do centrum ma zająć metrem 20 minut. 

Zmiany w komunikacji miejskiej zostały skonsultowane z podczas spotkań z mieszkańcami. Wzięli w nich udział radni miejscy oraz dzielnicowi z Targówka i Białołęki. 

Wszystkie wnioski i uwagi dotyczące relacji, w których podróżują mieszkańcy, ich propozycje nowych połączeń zostały przeanalizowane i „nałożone” na siatkę możliwych podróży z metrem już kursującym na dłuższej trasie. Dodatkowym założeniem było wykorzystanie wprowadzanych modyfikacji do poprawy połączeń między osiedlami i dzielnicami w tej części prawobrzeżnej Warszawy — napisało miasto w komunikacie. 

Zmiany w komunikacji miejskiej w związku z otwarciem nowych stacji metra 

Trasy linii tramwajowej 25 (gdzie tramwaje będą kursowały w dni powszednie) i autobusowej 314 nie zmienią się, autobusy linii 112, 169, 409 i 500 wrócą na trasę sprzed budowy metra. Linia 134 nadal łączyć będzie wschodnią Białołękę z Marymontem i stacją metra linii M1. Niewielkie zmiany tras, w porównaniu z dziś obowiązującymi, zostaną wprowadzone dla autobusów linii 145 i 156 – tak, aby jak najlepiej dowoziły mieszkańców do stacji metra Kondratowicza. Dodatkowo autobusy linii 156 zostaną skierowane na Dworzec Wschodni przez osiedle Wilno, tam także od stacji metra M2 dojadą autobusy linii 356. Do Dworca Centralnego z Białołęki nadal dojadą autobusy linii 160. Do linii metra M2 na osiedlu Bródno zostaną skierowane autobusy linii 104, 134 (w weekendy), 176, 199, 204, 240, 245, 256 i 527.

Wydłużona zostanie tam też linia 326, która łączyć będzie teraz obie linie metra. Przestaną jeździć autobusy linii 412 i E–9 – ich relacje zastąpią inne linie oraz metro. Trasa linii 118 zostanie skrócona – autobusy nie będą jeździły na prawy brzeg Wisły, bo najszybszym połączeniem Powiśla z Bródnem będzie metro. Tramwaje uruchomionej na czas budowy metra linii 41 jako linia 17 pojadą w dni powszednie od al. Jana Pawła II na Tarchomin, co poprawi połączenie zachodniej Białołęki z centrum i Mokotowem. Z Bródna w al. Jana Pawła II (do ronda ONZ) najszybciej będzie można dojechać metrem.

Główną linią dojazdową do metra ze wschodniej Białołęki pozostanie linia 527 – autobusy będą jeździły najkrótszą trasą do najbliższej stacji M2, czyli Kondratowicza. Mieszkańcy Białołęki zyskają także wiele nowych połączeń, np. nowa linia 226 połączy wschodnią Białołękę z metrem linii M2 na osiedlu Bródno, a autobusy nowej linii 233 pojadą przez cały tydzień z Tarchomina na Kępę Tarchomińską. Mieszkańcy wschodniej Białołęki będą mieli zapewniony dojazd do dwóch linii metra M1 i M2. Usprawniony będzie także dojazd do metra z sąsiednich miejscowości – autobusy z Marek i Ząbek, czyli 145, 199, 240 i 245 przejadą obok stacji metra Kondratowicza (linia 240 skończy przy niej swoją trasę.

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że zmiany będą monitorowane i analizowane. Zebrane dane mają pozwolić na ewentualną korektę rozkłady jazdy.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.