Rozpoczyna się przebudowa ulicy Grzybowskiej. Od dziś odcinek między ulicami Przyokopową a Siedmiogrodzką został zamknięty dla ruchu. Do kiedy potrwają utrudnienia? Gdzie poprowadzono objazdy? Sprawdź szczegóły remontu.
Modernizacja obejmie 1,5-kilometrowy fragment Grzybowskiej – od alei Jana Pawła II do Siedmiogrodzkiej. Zgodnie z projektem, na odcinku między Towarową a aleją Jana Pawła II powstaną dwie nitki po jednym pasie ruchu, a przy skrzyżowaniach zostaną wyznaczone dodatkowe pasy do skrętu. Z kolei od Towarowej do Karolkowej kierowcy pojadą jedną jezdnią.
Prace obejmą także infrastrukturę pieszą i rowerową. Po obu stronach ulicy pojawią się nowe chodniki, a cykliści skorzystają z wydzielonych ścieżek lub pasów na jezdni. Uporządkowane zostanie parkowanie, a komunikację miejską ułatwią nowe przystanki autobusowe.
Zmieni się również przestrzeń wokół Grzybowskiej – wzdłuż ulicy powstaną zieleńce z drzewami, krzewami i bylinami. W sumie ma zostać posadzonych ponad 100 drzew i 13 tysięcy krzewów.
Utrudnienia dla kierowców i pieszych
W czasie robót całkowicie zamknięto przejazd Grzybowską między Przyokopową a Karolkową oraz fragment Siedmiogrodzkiej – od Karolkowej do drogi wewnętrznej przy budynkach Siedmiogrodzka 1 i 1a. Objazdy wyznaczono ulicami Towarową, Prostą i Kasprzaka.
Ruch na Grzybowskiej przy Muzeum Powstania Warszawskiego będzie odbywał się tylko w jednym kierunku – w stronę Towarowej. Piesi przejdą wyłącznie po stronie muzeum. Jeden kierunek obowiązuje także na Karolkowej przy skrzyżowaniu z Grzybowską – przejazd możliwy jest tylko w stronę Wolskiej.
Zmiany dotyczą również ul. Towarowej – zamknięty został prawy pas w stronę ronda Daszyńskiego, fragment drogi rowerowej oraz jeden z przejazdów rowerowych. W zamian wyznaczono ciąg pieszo-rowerowy.

Zmiany w komunikacji miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że linia 106 kursuje zmienioną trasą. Autobusy w obu kierunkach jadą ulicą Płocką do Kasprzaka, następnie Prostą i Towarową, aby wrócić na Grzybowską.
Aktualnie drogowcy zajmują się przebudową sieci podziemnych: ciepłowniczej, elektroenergetycznej, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej. Następnie powstaną nowe jezdnie i chodniki. Roboty mają potrwać do końca bieżącego roku. Całkowity koszt inwestycji to 50,8 mln zł.