Czy na trasę między Piasecznem a Grójcem ponownie wyjadą regularne pociągi pasażerskie? Taki scenariusz pojawił się w dokumentach CPK. Pociągi kolei wąskotorowej miałyby jeździć na trasie blisko 100 km/h. Jakie są szanse na taki scenariusz?
Pojawiła się informacja, że wąskotorówka mogłaby zostać zmodernizowana i osiągać prędkość nawet 100 km/h. Pomysł wzbudził duże zainteresowanie, szczególnie wśród mieszkańców regionu, którzy pamiętają jeszcze regularne kursy między Piasecznem a Grójcem. Ostatni taki pociąg pasażerski wyjechał na tory w 1991 roku. Dziś linię obsługują wyłącznie składy turystyczne.
Emocje studzi jednak Rafał Banaszkiewicz z PLK.
Kolej z CPK do Warki
W dokumentach CPK modernizacja Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej pojawia się jako dodatkowa opcja przy okazji budowy nowej linii kolejowej z CPK do Warki. Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek zatwierdził już wariant inwestorski dla linii kolejowej nr 88 na odcinku Węzeł CPK – Grójec – Warka.
Trasa ma liczyć ponad 72 kilometry, z czego około 42 km obejmie przebudowę istniejących linii kolejowych nr 12 i 8. Dzięki modernizacji możliwe będzie szybsze połączenie Radomia, Grójca i Warki z Warszawą oraz z przyszłym portem lotniczym CPK.
Inwestycja zakłada m.in. powstanie terminala intermodalnego w Wymysłowie pod Mszczonowem, a w dłuższej perspektywie – znaczące skrócenie czasu przejazdu koleją na trasie od Rzeszowa i Stalowej Woli, przez Radom i Warkę, aż do Warszawy i CPK.
Na razie jednak powrót wąskotorówki do codziennego ruchu pasażerskiego pozostaje jedynie w sferze planów.

Źródło: cpk.pl