Wydarzyło się coś ważnego?

Nowa konkurencja dla najwiekszych dyskontów. Może nieco zamieszać

fot. Canva

Lidl i Aldi cieszą się popularnością wśród klientów szukających tanich zakupów, nie tylko spożywczych. Obie sieci oferują również szeroką gamę artykułów niespożywczych. Konkurencja w tym sektorze intensywnie rośnie, co jest dużym wyzwaniem dla obu firm.

Aldi ma w Polsce ponad 300 sklepów, podczas gdy Biedronka przeszło 3,5 tys., a Lidl ponad 850. W czołówce trzyma się również Netto. Zakupy w tym dyskoncie można w Polsce zrobić już w około 660 miejscach.

Szeroki asortyment

Nazwa Tedi pochodzi od „Top Euro Discount”. Pierwszy sklep w Polsce sygnowany tym logo otwarto w Dąbrowie Górniczej w 2018 roku. Tedi działa obecnie w 15 krajach, w tym w Niemczech, Austrii, Słowenii, Słowacji, Hiszpanii, Chorwacji i Włoszech. 

Na asortyment sklepu składają się m.in.:

  • artykuły gospodarstwa domowego, 
  • produkty dla majsterkowiczów, 
  • zabawki, 
  • artykuły dla zwierząt,
  • kosmetyki.

Firma zamierza intensywnie rozwijać się w obszarach miejskich poprzez zajmowanie kolejnych atrakcyjnych lokalizacji. Nowe sklepy Tedi będą powstawać w centrach miast klasy A oraz B.

Ekspansja Tedi

Tedi planuje rozbudować sieć do 5 tys. oddziałów, konkurując tym samym z Aldi i Lidlem w segmencie niespożywczym. Firma posiada obecnie około 3200 sklepów w Europie, a w roku obrotowym 2023/2024 otwarto 300 kolejnych. Obecnie w Polsce działa ponad 100 sklepów tej sieci.

Sieć intensywnie rozwija swoją obecność na rynku stacjonarnym. Z okazji 20-lecia działalności ogłosiła ambitne plany ekspansji. W 2023 roku przejęła 42 oddziały francuskiej sieci Max Plus, co było punktem zwrotnym w rozwoju firmy.

Inwestycje i ekologia

Tedi planuje zwiększyć działania marketingowe, aby poszerzyć rozpoznawalność marki i przyciągnąć nowych klientów. Firma planuje zainwestować w technologie, które poprawią doświadczenie zakupowe klientów.

W miarę rozwoju sieci Tedi stawia również na ekologiczne rozwiązania poprzez wprowadzanie produktów przyjaznych środowisku. Firma chce, aby jej oferta była coraz mocniej zróżnicowana i dostosowana do potrzeb współczesnych konsumentów.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.