Szkło Must Go On, ruszyła nowa kampania proekologiczna

fot. Canva

Pomimo rosnącej świadomości ekologicznej, w Polsce wciąż tylko 50-60% opakowań szklanych trafia do recyklingu, podczas gdy średnia w Unii Europejskiej wynosi około 70%.

Ruszyła kampania „Szkło Must Go On”. Jej głównym założeniem jest zwiększenie efektywności segregacji szkła, a także wyrobienie nawyków, nie tylko wśród warszawianek i warszawiaków, ale także w całej Polsce.

Tylko 50-60% opakowań szklanych w Polsce trafia do recyklingu. To mało w porównaniu do średniej Europejskiej.

Szkło jest doskonałym materiałem do recyklingu – tłumaczy Anna Kamińska – Koordynatorka akcji „Szkło Must Go On”.

Trzeba też pamiętać, że nie każde szkło nadaje się do recyklingu, dlatego warto sprawdzić wcześniej co konkretnie może trafić do zielonego pojemnika.

Bardzo często mamy problem z tym co powinniśmy wrzucać do pojemników. Wszystkie naczynia szklane talerze, miski nie nadają się do recyklingu. Te rzeczy topią się w wyższej temperaturze i zanieczyszczają szkło potrzebne do tworzenia opakowań.

Dzięki zwiększeniu świadomości w Polsce moglibyśmy przetworzyć o 400-500 tysięcy ton szkła więcej.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.