Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego nie zwalnia tempa, za chwilę rozpocznie się kolejny etap inwestycji.
Trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego cały czas powstaje. Na początku lutego wykonawca wprowadzi zmiany na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. W najbliższy czasie rozpocznie się budowa instalacji podziemnych. Kierowcy będą musieli zwrócić uwagę na zmiany w organizacji ruchu, natomiast tramwaje jak na razie będą kursować bez zmian.
Utrudnienia dla kierowców
Na początku przyszłego miesiąca wykonawca zamknie jezdnię Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej, przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r. Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni, którą obecnie kierowcy jadą do centrum. Tymczasowe przejścia przez przez torowisko zostaną wybudowane: za ulicą Baśniową oraz za przystankiem Hale Banacha, dla bezpieczeństwa zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna.
Kierowcy jadący do centrum będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu, a w kierunku dzielnicy Włochy – dwa. Od Okęcia nie skręcą w lewo, w Bitwy Warszawskiej 1920 r. Z kolei od strony centrum pojadą wyłącznie prosto – nie skręcą w Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Nie będzie wjazdu z Grójeckiej w Opaczewską, zostanie zachowany natomiast wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką.
Wydłużony zostanie odcinek Bitwy Warszawskiej 1920 r., na którym ruch odbywa się tylko jedną jezdną – do skrzyżowania z Grójecką. W obie strony kierowcy pojadą po jezdni zwyczajowo służącej do jazdy w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich. W stronę ronda (ZS) będzie jeden pas. Z kolei w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem, zostaną wyznaczone dwa: jeden do skrętu w lewo, do centrum, a drugi do jazdy prosto w Banacha lub do skrętu w prawo, w stronę alei Krakowskiej.
Skąd tyle utrudnień?
Pod skrzyżowaniem na którym rozpoczyna się remont biegną ważne instalacje o charakterze magistralnym, niestety wymagają przebudowy. Sieć ciepłownicza, magistrale wodociągowe, sieć gazowa, sieci energetyczne i teletechniczne oraz sieć kanalizacyjna przed uruchomieniem trasy tramwajowej, wymagają poprawy. Zgodnie z przepisami, instalacje muszą być w odpowiedniej odległości od infrastruktury na powierzchni.
Po ukończeniu prac podziemnych ruszy budowa na powierzchni.
Wszystko dla mieszkańców
Po zakończeniu inwestycji powstanie 1,6-kilometrowa trasa z 500-metrowym tunelem tramwajowym. Podziemny przystanek przy Dworcu Zachodnim będzie połączony ze schodami ruchomymi oraz windami, łączącymi się z przejściem podziemnym.
Według wyliczeń z nowej trasy będzie korzystało ponad 1,2 mln pasażerów rocznie. Nowe połączenie pozwoli się dostać z Dworca Zachodniego na na popularną Politechnikę w 15 minut.