Rozpoczęto konsultacje społeczne dot. nowej uchwały krajobrazowej. Dokument ma uregulować zasady umieszczania reklam, billboardów oraz ogrodzeń na terenie całego miasta. Uwagi i wnioski do projektu można składać do 14 września.
Prace nad nową uchwałą rozpoczęły się po tym, jak poprzedni dokument – przyjęty w 2020 roku – został w całości uchylony przez wojewodę mazowieckiego. Jego decyzję podtrzymał zarówno Wojewódzki Sąd Administracyjny, jak i Naczelny Sąd Administracyjny, dlatego w lipcu Rada m.st. Warszawy zdecydowała o przystąpieniu do prac nad nowym projektem.
Ratusz zachęca mieszkańców do aktywnego udziału w konsultacjach. Wnioski można składać na kilka sposobów:
– mailowo (na adres krajobrazowa@um.warszawa.pl),
– drogą pocztową (Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Al. Jerozolimskie 44),
– osobiście w kancelarii głównej urzędu miasta lub Biura Architektury,
– elektronicznie za pośrednictwem ePUAP (z użyciem profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego).
Mieszkańcy mają wpływ
Każdy wniosek złożony w terminie zostanie przeanalizowany przy tworzeniu projektu uchwały. Ratusz zapowiada, że propozycje mieszkańców uznane za zasadne zostaną uwzględnione w ostatecznej wersji dokumentu. Po zakończeniu etapu zbierania wniosków przygotowany projekt zostanie udostępniony publicznie – wówczas warszawiacy będą mogli zgłaszać do niego uwagi.
– Po konsultacjach i zebraniu uwag poprawimy projekt. Potem przekażemy go Radzie m.st. Warszawy do uchwalenia – informują urzędnicy.
Podobne uchwały krajobrazowe obowiązują już w innych gminach w całej Polsce, w tym m.in. w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, czy Gdańsku. Dzięki nim samorządy mogą dbać o estetykę przestrzeni miejskiej, ale również wprowadzić opłaty za umieszczanie reklam.





