Lidl i Aldi cieszą się popularnością wśród klientów szukających tanich zakupów, nie tylko spożywczych. Obie sieci oferują również szeroką gamę artykułów niespożywczych. Konkurencja w tym sektorze intensywnie rośnie, co jest dużym wyzwaniem dla obu firm.
Aldi ma w Polsce ponad 300 sklepów, podczas gdy Biedronka przeszło 3,5 tys., a Lidl ponad 850. W czołówce trzyma się również Netto. Zakupy w tym dyskoncie można w Polsce zrobić już w około 660 miejscach.
Szeroki asortyment
Nazwa Tedi pochodzi od „Top Euro Discount”. Pierwszy sklep w Polsce sygnowany tym logo otwarto w Dąbrowie Górniczej w 2018 roku. Tedi działa obecnie w 15 krajach, w tym w Niemczech, Austrii, Słowenii, Słowacji, Hiszpanii, Chorwacji i Włoszech.
Na asortyment sklepu składają się m.in.:
- artykuły gospodarstwa domowego,
- produkty dla majsterkowiczów,
- zabawki,
- artykuły dla zwierząt,
- kosmetyki.
Firma zamierza intensywnie rozwijać się w obszarach miejskich poprzez zajmowanie kolejnych atrakcyjnych lokalizacji. Nowe sklepy Tedi będą powstawać w centrach miast klasy A oraz B.
Ekspansja Tedi
Tedi planuje rozbudować sieć do 5 tys. oddziałów, konkurując tym samym z Aldi i Lidlem w segmencie niespożywczym. Firma posiada obecnie około 3200 sklepów w Europie, a w roku obrotowym 2023/2024 otwarto 300 kolejnych. Obecnie w Polsce działa ponad 100 sklepów tej sieci.
Sieć intensywnie rozwija swoją obecność na rynku stacjonarnym. Z okazji 20-lecia działalności ogłosiła ambitne plany ekspansji. W 2023 roku przejęła 42 oddziały francuskiej sieci Max Plus, co było punktem zwrotnym w rozwoju firmy.
Inwestycje i ekologia
Tedi planuje zwiększyć działania marketingowe, aby poszerzyć rozpoznawalność marki i przyciągnąć nowych klientów. Firma planuje zainwestować w technologie, które poprawią doświadczenie zakupowe klientów.
W miarę rozwoju sieci Tedi stawia również na ekologiczne rozwiązania poprzez wprowadzanie produktów przyjaznych środowisku. Firma chce, aby jej oferta była coraz mocniej zróżnicowana i dostosowana do potrzeb współczesnych konsumentów.