Budowa ostatniego odcinka II linii metra zbliża się do końca, a kluczowym elementem inwestycji jest nowa stacja techniczno-postojowa (STP) Mory. Ten 30-hektarowy teren za przyszłą stacją Karolin stanie się centralnym zapleczem dla całej linii – tu będą serwisowane i pielęgnowane pociągi, podobnie jak ma to miejsce na Kabatach.
Na rozległym obszarze powstają hale postojowe, warsztaty oraz myjnia, a także zaplecze administracyjne. Dzięki temu STP Mory będzie pełnić funkcję zarówno warsztatową, jak i logistyczną, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie całej II linii metra.
Do czego posłuży STP Mory? O tym mówiła nam rzeczniczka Metra Warszawskiego, Anna Bartoń.
Generalny wykonawca inwestycji, firma Gulermak, planuje zakończyć prace w listopadzie przyszłego roku, zgodnie z ustalonym kontraktem. Dzięki temu nowa stacja postojowa stanie się gotowa do obsługi wszystkich pociągów linii M2. Jej znaczenie dla całej nitki jest bardzo duże, o czym mówił w rozmowie z nami rzecznik prasowy firmy Gulermak Bartosz Sawicki:
Tak obecnie wygląda Stacja Techniczno-Postojowa Mory [GALERIA]





