Wydarzyło się coś ważnego?

Znamy chętnych na prace przedprojektowe IV linii metra. Która oferta najlepsza?

Źródło: mamik / fotopolska.eu, CC BY-SA 3.0

Poznaliśmy chętnych na prace przedprojektowe budowy 4 linii metra. Jest trzech chętnych, teraz specjalna komisja będzie badać te oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich.

Trzy firmy zgłosiły się do przygotowania prac przedprojektowych dla IV lini metra wraz ze stacją techniczno-postojową w Warszawie. Teraz komisja przetargowa przeprowadzi analizę ofert, w tym poprawność ich złożenia.

Na realizację zamówienia przeznaczono kwotę dokładnie 50 mln 922 tys. zł brutto. Oferty w przetargu – wszystkie są nieznacznie powyżej zakładanej kwoty – złożyły następujące firmy: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. (54,7 mln zł brutto); Voessing Polska Sp. z o.o. (52,3 mln zł brutto) oraz Metroprojekt sp. z o.o. (52,2 mln zł brutto) – informuje Metro Warszawskie.

Firma, która zostanie wybrana będzie musiała przygotować projekt wraz ze wszystkimi stacjami – informuje Anna Bartoń, rzecznik Metra Warszawskiego.

Nowa linia połączy 9 dzielnic, ułatwi komunikację w mieście poprzez stworzenie dogodnych węzłów przesiadkowych do innych środków transportu.

Prace przedprojektowe mają również dać odpowiedzi na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie pojazdów autonomicznych, czyli poruszających się bez maszynisty oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych. Ważnym elementem będzie również wykorzystanie rozwiązań proekologicznych – m.in. związanych z zaopatrywaniem w energię i ciepło oraz wykorzystanie wód opadowych.

Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania koncepcji architektonicznej elementów wystroju (wykończenia) hal peronowych i hal odpraw, szczegółowej formy i kształtu pawilonów wyjściowych stacji metra oraz zagospodarowania terenu w rejonie projektowanych obiektów naziemnych linii metra. Takie elementy będą przedmiotem odrębnego postępowania prowadzonego przez m.st. Warszawa, które planowane jest w trakcie trwających prac przedprojektowych – czytamy w komunikacie.

Według założeń nowa linia będzie dłuższa od dotychczasowych linii – ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje – w tym dwie wspólne z już istniejącymi liniami.

Prace przedprojektowe powinny się zakończyć do 2027 roku.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.