Temat wiaduktu w Ursusie już wielokrotnie był poruszany. Obiekt powstał, lecz bez dróg dojazdowych. Jest szansa, że niebawem się to zmieni.
Na szczęście wszystkie trudności mamy już za sobą – mówi z ulgą Agnieszka Wall, rzeczniczka prasowa urzędu dzielnicy Ursus. A tych, w istocie, było sporo – inwestycję od samego początku trapiły problemy. Sprawa budowy wiaduktu spędzała nam sen z powiek przez ostatnie lata. Wyjątkowo niefortunne okoliczności sprawiły, że przez pierwszych osiem lat od wybudowania wiaduktu przez GDDKiA nie mogliśmy rozpocząć budowy z przyczyn niezależnych od urzędu. Sama budowa – w zasadzie krótkich odcinków – jest bardzo skomplikowana od strony formalnej, bo inwestycja jest realizowana na granicy dwóch miast, Warszawy i Piastowa – dodaje Wall.
Mówi Radiu Kolor Agnieszka Wall, rzeczniczka prasowa urzędu dzielnicy Ursus ⬎
Konstrukcja prowadząca donikąd została Warszawskim Fiołkiem 2023. Wiadukt na styku Ursusa i Piastowa powstał przy okazji budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Drogi dojazdowe do niego miał jednak wybudować samorząd – od 10 lat jednak nie wydarzyło się nic. „Wiadukt bez dojazdów” bo tak jest podpisany w mapach Google niebawem zacznie się zmieniać, ponieważ przedstawiciele dzielnicy Ursus wybrali wykonawcę drogi dojazdowej do niego.
Wiadukt wg planów miał przejąć komunikację drogową na poziomie lokalnym, poprzez ulicę Orląt Lwowskich i Piastowską mieszkańcy mieliby możliwość w łatwy sposób dostać się z Ursusa do Piastowa i odwrotnie.
Wiadukt z dojazdami
W najbliższym czasie sporo się zmieni, dzielnica Ursus wybrała wykonawcę drogi dojazdowej do „legendarnego” wiaduktu. Spośród nadesłanych ofert, wybrano ofertę firmy Instalika, która drogę dojazdową do wiaduktu ma wykonać za nieco ponad 4,5 mln złotych. Aktualnie jest sprawdzana dokumentacja przetargowa. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa z wykonawca inwestycji.
Gmina ma pozwolenie na budowę dróg dojazdowych z obu stron, pomimo tego, że druga część jest po stronie Piastowa.
Inwestycja obejmuje budowę dróg dojazdowych, nawierzchni chodnika, ścieżki rowerowej, oświetlenie LED, mur oporowy oraz zagospodarować zieleń.