Na Saskiej Kępie zakończył się kolejny etap modernizacji praskiego odcinka Trasy Łazienkowskiej. Drogowcy ukończyli betonowanie płyty południowego wiaduktu nad ulicą Paryską. Teraz na miejscu trwa układanie izolacji, a wkrótce drogowcy rozpoczną prace przy wykonywaniu pierwszej warstwy nawierzchni.
Modernizacja Trasy Łazienkowskiej po prawej stronie Wisły postępuje zgodnie z harmonogramem. Pierwszy z nowych wiaduktów – północny, również nad ulicą Paryską – został oddany do użytku w lutym. Kilka miesięcy później, w czerwcu, ruch skierowano na nowo wybudowaną jezdnię północną alei Stanów Zjednoczonych. To umożliwiło rozpoczęcie prac na stronie południowej.
W kwietniu zakończono rozbiórkę starej konstrukcji, a następnie rozpoczęto budowę nowego wiaduktu. Wykonano już pale i ławy fundamentowe, a także jedenaście podpór i dwa przyczółki. Na płycie wiaduktu prowadzone są obecnie prace izolacyjne, montowane są krawężniki i zbrojone kapy chodnikowe.
Równocześnie toczą się roboty drogowe na południowej jezdni alei Stanów Zjednoczonych. Powstają tam także nowe ekrany akustyczne między ulicami Bajońską a Międzynarodową. Trwa też przebudowa sieci teletechnicznych i montaż nowego oświetlenia ulicznego.
Dlaczego przebudowa była konieczna?
Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską zostały oddane do użytku w 1974 roku i od tego czasu nie przeszły gruntownej modernizacji. Ich zły stan techniczny wymagał pilnej przebudowy. Początkowo planowano jedynie wymianę wierzchniej warstwy nawierzchni alei Stanów Zjednoczonych, jednak po analizie stanu podbudowy konieczne było rozszerzenie zakresu inwestycji.
W efekcie opracowano nowy projekt, który obejmuje nie tylko wymianę wiaduktów, ale też kompleksową modernizację infrastruktury drogowej. Zakończenie całej przebudowy praskiego fragmentu Trasy Łazienkowskiej planowane jest na lipiec 2026 roku.








