Otwarto nowy odcinek trasy S7. Od Czosnowa do Modlina pojedziemy trzema pasami

fot. GDDKiA

W piątek 24 października GDDKiA udostępniła do ruchu nowy odcinek drogi ekspresowej S7 między Czosnowem a Modlinem. To niemal 10 kilometrów świeżej trasy, która znacznie usprawni podróż między Warszawą a Gdańskiem. Cała trasa między tymi miastami ma już prawie 300 km.

Po otwarciu fragmentu Czosnów–Modlin, całkowita długość ekspresówki Warszawa–Gdańsk wynosi już 285 kilometrów. Nowy odcinek został zrealizowany przez firmę Budimex za 600 milionów złotych, a inwestycję współfinansowano z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.

Całkowity koszt rozbudowy trzech fragmentów drogi S7 między Płońskiem a Czosnowem to ponad 2,8 miliarda złotych, z czego ponad 1,2 miliarda zł pochodzi z Unii Europejskiej. Dotychczasowa dwupasmowa „siódemka” została rozbudowana do trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Powstały też dwa nowe węzły, Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki, które poprawią dojazd do okolicznych miejscowości i lotniska w Modlinie – podkreśla Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.

Na moście w Zakroczymiu pojawił się chodnik i ścieżka rowerowa, a wzdłuż trasy wybudowano drogi serwisowe, wiadukty oraz ekrany akustyczne.

Źródło: GDDKiA

Co dalej z trasą S7?

Choć kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka, wciąż trwają prace na pozostałych fragmentach między Płońskiem Południe a Załuskami oraz Załuskami a Modlinem. Zaawansowanie robót wynosi tam odpowiednio 82 proc. i 93 proc.

Zgodnie z planem, cała inwestycja ma być gotowa w 2026 roku, choć GDDKiA nie wyklucza wcześniejszego udostępnienia trasy dla ruchu – nawet jeszcze w tym roku.

Obecnie kładziemy tam nawierzchnię i wykonujemy prace brukarskie oraz chociażby montaż ekranów akustycznych – dodaje Tarnowska.

Trwają już przygotowania do budowy odcinka Czosnów – Kiełpin, który połączy nową ekspresówkę z aglomeracją warszawską. Po uzyskaniu decyzji środowiskowych i budowlanych prace mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach. Ich zakończenie planowane jest obecnie na maj 2027 roku.

Ostatni fragment, czyli Kiełpin – Warszawa, jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Jego realizacja zakończy budowę całego, nowoczesnego połączenia stolicy z Trójmiastem.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.