Na ostatnich targach Interzoo w Norymberdze furorę zrobiły przekąski, które można podawać zarówno psom, jak i ich właścicielom.
Serwis wiadomoscihandlowe.pl zauważył, że przemysł zoologiczny zmierza w kierunku „pet humanization”, czyli traktowania zwierząt jak członków rodziny. Już coraz więcej osób przykłada większą wagę do diety swoich pupili.
Według raportu Bloomberg Intelligence Pet Economy Report, globalna wartość branży produktów dla zwierząt domowych, szacowana w 2023 roku na 320 mld dolarów, ma wzrosnąć już do 500 mld dolarów do 2030 roku.
Przekąski dla psa i dla człowieka
Wojciech Wydro, członek zarządu Promenade Pet Care oraz dyrektor eksportu w Petmex Company, jednej z 80 polskich firm na targach, potwierdził, że przekąski dla psów i ich opiekunów spotkały się z dużym zainteresowaniem. Tego typu produkty mogą być atrakcyjnym rozwiązaniem, umożliwiającym zaoszczędzenie na codziennych wydatkach.
Przekąski symbolizują nowe podejście do zwierząt domowych, coraz częściej traktowanych jako pełnoprawni członkowie rodziny, z którymi człowiek dzieli nie tylko życie, ale i dietę.
Na targach Interzoo dużym zainteresowaniem cieszyły się także karmy premium, zawierające „superskładniki” odżywcze, wolne od konserwantów i GMO. W ofercie znalazły się również produkty wegańskie i bezglutenowe.
Popyt coraz większy
Rosnący rynek produktów dla zwierząt jest napędzany przez zmiany demograficzne, w tym rosnącą liczbę „świadomych żywieniowo”. Do 2025 roku będą oni stanowić jedną trzecią opiekunów zwierząt domowych.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych (FEDIAF) podało, że w Europie działa około 91 mln gospodarstw domowych z 340 mln zwierząt, w tym 127 mln kotów i 104 mln psów (dane za 2022 rok).
Tylko w Polsce żyje ponad 8 mln psów i 7 mln kotów. Jako kraj jesteśmy piątym na świecie eksporterem karmy dla psów i kotów – przed dwoma laty wartość eksportu wyniosła 1,9 mld euro.